אחת מהבעיות הנפוצות ביותר של בקע מפשעתי הינה הערכה שגויה של מצבו של המטופל. בדומה לבעיות רפואיות נוספות, בהן הערכת מצב שגויה עלולה לגרום לסיכון חייו של המטופל, גם בטיפול בבקע מפשעתי גורם הסיכון להתדרדרות המצב מהווה קריטריון חשוב ביכולתו של המטופל להמשיך בחייו באיכות טובה. הגישה הכירורגית הנוגעת לניתוח בקעים כיום גורסת, כי במקרה בהם אינם קיימים תסמינים מובהקים (כולל כאלה המטרידים את המטופל), עדיף להימנע מניתוח (או, לפחות, לדחות אותו למועד מאוחר ככל שניתן). זאת, בניגוד לגישת העבר שגרסה, כי קיומו של בקע מחייב התערבות כירורגית, בלי קשר לנוחות המטופל או לתסמינים.

מדוע נדרש כירורג מומחה לבקע מפשעתי?

גישה זו יצרה מצב של מטופלים רבים שהובהלו לניתוחי חירום, משום שהרופאים שבדקו אותם לא העריכו נכונה את חומרת המצב. המטופל (וסיבותיו-עימו) לא התלונן על אי נוחות או לא ציין תסמינים, ולכן, לא בוצע ניתוח תיקון בקע מפשעתי יזום מבעוד מועד, אלא ניתוח חירום רק לאחר שמצבו של המטופל התדרדר במהירות. בניגוד לרופאים שאינם כירורגים או לרופאים שאינם מומחים לבקע מפשעתי, הידע של כירורג מומחה לבקע מפשעתי וניסיונו הרב בתחום מאפשרים לו לאבחן את המצב קרוב ככל האפשר להתהוות הבקע ואף לאמוד את הניואנסים הדקים בין בקע שמצבו יציב לבין בקע שעלול להתדרדר במהירות ולאלץ את המטופל לעבור ניתוח חירום.

ד"ר רפאל מילר – כירורג מומחה

במהלך 25 שנות עבודתו בתחום, צבר ד"ר מילר, כירורג מומחה לבקע מפשעתי, ניסיון בניתוח של אלפי מטופלים הסובלים מבקע מפשעתי, בקעים מסוגים שונים ואף בעיות נוספות הדורשות התערבותו של כירורג מומחה. התמחותו בשיטות הניתוח החדישות והעדכניות ביותר ובטכנולוגיות התומכות בהן (כלפרוסקופיה, למשל), מסייעות לו כיום, כשהוא משמש ככירורג בכיר במרכז הרפואי קפלן, ובניתוחיו המבוצעים בהרצליה מדיקל סנטר ובבית החולים אסותא בראשון לציון.

לקבלת ייעוץ נרחב בנושא או לקביעת תורים, אתם מוזמנים ליצור קשר עם ד"ר רפאל מילר עוד היום.