ניתוח בקע

בקע (הרניה או קילה) המתרחש באזור המפגש בין הירך לבטן, מכונה בקע מפשעתי. במצב כזה, היחלשותן של הרקמות המגוננות על אברינו הפנימיים באזור המפשעה יוצרת שק אשר מבצבץ מהבטן אל תוך המפשעה והוא עלול להכיל לולאות מעיים או את האומנטום (פיסה מהשומן המגן על המעי בתוך חלל הבטן), אשר מקומם הרגיל הוא בתוך הבטן. בבקע מפשעתי אצל נשים, שק זה עלול להכיל חלק מאיברי הרבייה. לעיתים, מתרחשת ההרניה בשני צידי המפשעה במקביל (או בעיתוי סמוך מאד בין בקע בצד אחד לבקע בצד השני) ומצב זה מכונה "בקע מפשעתי דו צדדי".

האם ניתוח בקע מפשעתי דו צדדי מתבקש בכל מקרה כזה?

אחת מהשאלות המהותיות המעסיקות את מומחי הרפואה בשנים האחרונות היא השאלה העקרונית, האם כל בקע, ובכללם בקע מפשעתי, חייב בניתוח תיקון? עד לפני שנים לא רבות, גישת הרפואה הייתה פשוטה וישירה – נוכחותו של בקע, כל בקע, מחייבת התערבות כירורגית. אולם, עם השנים, והתפתחות יכולות הדיאגנוזה, השתנתה הגישה, וכיום, הגישה דוגלת באבחנה מקדימה של התסמינים המחייבים כניסה לניתוח. כאשר הסיכונים של הסתבכות המצב באי ביצוע ניתוח זהים פחותים בחומרתם לסיכונים המצויים בניתוח שאיננו ניתוח חירום, הנטייה היא שלא לנתח. כך, למשל, חולים בעלי בקעים פמורליים (בעלי סיכון גבוה לכליאה) מנותחים מיד לאחר אבחון הבקע.

ניתוח בשיטה הפתוחה או בלפרוסקופיה?

בניגוד למצבי בקע אחרים, כאשר מדובר בביצוע ניתוח בקע מפשעתי דו צדדי, הקביעה הינה חד-משמעית ותומכת בביצוע ניתוח בשיטת הלפרוסקופיה. שיטת ניתוח זו מצמצמת למינימום האפשרי את גדלי החתכים, מקצצת בזמן ההחלמה הנדרש למטופל באופן ניכר ומקטינה את הסיכונים להסתבכות הניתוח וההחלמה באופן משמעותי. המלצה זו מתחזקת אף יותר כאשר המדובר בבקע חוזר באחד הצדדים.

לקבלת ייעוץ נרחב בנושא ולקביעת תור, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם ד"ר רפאל מילר.

Powered by: Alef Solutions | א. פתרונות