כריתת טחול הינה פעולה ניתוחית שמטרתה להסיר את הטחול. הטחול הינו איבר הממוקם מתחת לכלוב הצלעות בחלק השמאלי העליון של הבטן. תפקידו של הטחול הוא להילחם בזיהומים ולסנן חומרים לא רצויים מהדם כדוגמת תאי דם אדומים פגומים או זקנים.

הסיבה הנפוצה ביותר לכריתת טחול הינה קרע בטחול אשר נגרם לעיתים קרובות כתוצאה מחבלה לאזור הבטן. קרע בטחול יכול להוביל לדימום מסכן חיים ועל כן יש צורך בהוצאתו במקרים מסוימים

עם זאת, לעיתים כריתת טחול מבוצעת לטיפול במצבים אחרים ובכלל זה-

כיצד להתכונן לניתוח כריתת טחול?

על מנת להתכונן לכריתת טחול לעיתים יש צורך בפעולות הבאות:

כיצד מבוצעת כריתת טחול?

כריתת טחול מבוצעת באחת משתי שיטות:

יש לציין כי בחירת השיטה תלויה במספר גורמים ובכלל זה גודל הטחול והסיבה להסרתו. לעיתים קרובות, במצב של חבלה לטחול לא ניתן לבצע את הניתוח בשיטה הלפרוסקופית.

סיכוני הניתוח ולמה לצפות לאחריו?

לאחר הניתוח קיים סיכון מוגבר להדבק בזיהומים קשים. לעיתים יש צורך בנטילת אנטיביוטיקה מניעתית על מנת למנוע זיהומים אלו. הסיכון לזיהום גדול ביותר בתקופה מיד לאחר הניתוח ולאחר מכן הוא פוחת.

במידה והניתוח בוצע בשיטה הלפרוסקופית לרוב ניתן ללכת הביתה באותו היום או ביום אחרי הניתוח. ניתוח פתוח מצריך הישארות ארוכה יותר בבית החולים הנמשכת בין 2-6 ימים. חזרה לפעילות רגילה לאחר לפרוסקופיה יכולה להמשך כשבועיים בעוד שחזרה לפעילות מלאה לאחר כריתת טחול פתוחה יכולה להמשך כשישה שבועות.

במידה ולאחר הניתוח מופיעים התסמינים הבאים יש לפנות לבדיקת רופא בהקדם:

לקבלת ייעוץ נרחב בנושא או לקביעת תורים, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם ד"ר רפאל מילר.

Powered by: Alef Solutions | א. פתרונות