ראשית, נציין, כי למרות שבאופן כללי, הפרוגנוזה הנוגעת לסרטן הקיבה גרועה (יחסית לסוגי הסרטן האחרים), גם בנוגע לסרטן קיבה, כבסוגי הסרטן האחרים, ככל שהגילוי נעשה בשלב מוקדם יותר, כך, עומדים לרשות החולה ורופאיו אמצעים רבים יותר להילחם בו, ולכן, סיכויי ההחלמה (או, אפילו הסיכויים להשגת רמיסיה, גם אם לא החלמה לגמרי) גדלים בהתאם לכך.

סרטן הקיבה – סיכויי החלמה

מרבית גידולי סרטן הקיבה (כ-85%) שייכים לסרטן מסוג אדנוקרצינומה (Adenocarcinoma). גידולי לימפומה (שמקורם בלימפוציטים הנמצאים בקיבה) וגידולי GIST (שמקורם בתאי השריר בקיבה) נדירים הרבה יותר. לגידולים מסוג אדנוקרצינומה שתי צורות מופע עיקריות: צורה בה הגושים הממאירים יוצרים גוש, ומופע מפוזר, כאשר התאים אינם קשורים זה לזה אלא מפוזרים ברקמת הקיבה ויוצרים קשיחות בדופנה. הצורה השנייה נחשבת לבעלת סיכויי החלמה נמוכים יותר מהראשונה, בשל חוסר היכולת לבצע ניתוח הסרת הגידול הממאיר במלואו, יחד עם בלוטות הלימפה הסמוכות לגידול.

מקרים בהם הגידול מוגבל לרירית הקיבה נחשבים לניתנים לריפוי בכ-90% מהחולים (במקרים של גילוי מוקדם, כמובן). חדירתו של הגידול לעומק הקיבה מפחיתה את סיכויי ההחלמה לעד לכ-15% (במקרים של חדירה דרך דופן הקיבה), ואף לפחות מכך, כאשר הסרטן מתפשט לרקמות סמוכות.

מאחר ומרבית מקרי הסרטן (מעל לשני שלישים מהם) מתגלים בשלב מאוחר, שאיננו מאפשר ניתוח הסרה מלא וכולל, האופציות הנותרות בפני החולה הן הקרנות (בפניהן סרטן הקיבה עמיד למדי) וכימותרפיה (שמעלה את סיכויי ההישרדות של החולה, אבל חסרונותיה עימה).

חשיבות הגילוי המוקדם בסרטן קיבה

במרבית מקרי סרטן הקיבה המתגלים בשלבים מוקדמים של התפשטות המחלה, תשולב פרוצדורה כירורגית (ניתוח כריתת קיבה חלקי או מלא) בכימותרפיה, על מנת לשפר את סיכויי ההישרדות ולהקטין את סיכויי חזרתו של הגידול. כך שגם במקרי סרטן הקיבה – סיכויי החלמה גדלים ככל שהגילוי קורה בשלב מוקדם יותר.

לקבלת ייעוץ נרחב בנושא או לקביעת תור, אתם מוזמנים ליצור קשר עם ד"ר רפאל מילר.

Powered by: Alef Solutions | א. פתרונות