הקיבה שלנו הינה המקום בו מתחיל המזון הנכנס לגופנו את תהליך העיכול שלו. שם הוא עובר את תהליכי העיבוד הראשונים, על ידי פירוקו לפיסות קטנות יותר, המעורבבות לעיסה, וכך הן ממשיכות את דרכן הלאה במערכת העיכול. כ-85% ממקרי הסרטן המזוהים עם הקיבה שייכים לסרטן מסוג אדנוקרצינומה (Adenocarcinoma), ואילו גידולי לימפומה (מלימפוציטים הנמצאים בקיבה) וגידולי GIST (מתאי השריר בקיבה) נחשבים לנדירים הרבה יותר באזור זה.

סרטן הקיבה – תסמינים

בשלבי התפתחותו הראשונים של סרטן בקיבה, לרוב, לא יחווה החולה תסמינים כלשהם.

למרות זאת, אחד מהסימנים שאמורים לעורר חשד להימצאותו של סרטן קיבה (במיוחד בגילאים הבוגרים יותר), הוא הופעתה של אנמיה בבדיקות הדם, כאשר אין לה הסבר אחר המניח את הדעת. אנמיה כזו, במקרים של סרטן הקיבה, נגרמת מדימומים קטנים בגידול.

התסמינים יחלו להופיע, לרוב, כאשר הגידול הממאיר צובר נפח והופך למסיבי יותר, אז, יחווה החולה תחושת אי נוחות גוברת והולכת ברום הבטן, אשר, לעיתים, אף תלווה בכאב.

משלב זה, תופעות כירידה במשקל, תחושת בחילה, שובע מוקדם או קשיים בבליעה, הופכות לנפוצות יותר, כאשר גידולים באזור הפילורוס (שוער הקיבה) מאופיינים בבחילות ובהקאות בשכיחות ובתכיפות גבוהה יותר.

בשלב מאוחר יותר של המחלה, גרורות הנשלחות אל השחלות, אל האזור המצוי מסביב לטבור, אל חלל הבטן, הצפק או הכבד, עשויות לעורר תגובות נוספות, למשל, מיימת (Ascites).

חשיבותו של הגילוי המוקדם

למרות שנמצא קשר מוכח בין גידולים מסוג לימפומה בקיבה לבין חיידק הליקובקטר פילורי, עדיין, הרפואה איננה יודעת לנקוב במדויק בגורמים הקשורים לסרטן קיבה מהסוגים האחרים. זוהי אחת הסיבות העיקריות לכך, כי בעת התפתחותו של סרטן הקיבה תסמינים הנלווים אליו מהווים סיכוי לגילוי מוקדם ולטיפול במצב.

המשיכו לקרוא בערך: ניתוח כריתת קיבה

לקבלת ייעוץ נרחב בנושא או לקביעת תור, אתם מוזמנים ליצור קשר עם ד"ר רפאל מילר.

Powered by: Alef Solutions | א. פתרונות