כאשר בקע מפשעתי מופיע בפעם הראשונה, עומדות בפני הרופא המנתח שתי גישות ניתוחיות: האחת, כוללת גישה "פתוחה" – חתך מעל המפשעה – תיקון מתבצע בעזרת התקנת רשת ללא מתח, והשנייה כוללת טיפול לפרוסקופי – גישה "מבפנים". ככלל, רופא כירורג ימליץ על אופי התיקון הכי מתאים למטופל לאחר בדיקתו ותוך כדי התחשבות במצבו של מטופל, סוג הבקע ועוד מספר גורמים משפיעים על החלטה (סוג הרדמה, משך הניתוח, סיכונים האפשריים וכו').

בקע מפשעתי חוזר? מה עושים במקרה כזה?

אבל, לעיתים, בניגוד לציפיות ולמרות הפרוצדורה הכירורגית (בין אם בוצעה בגישה הפתוחה ובין אם באמצעות לפרוסקופיה), חוזר הבקע המפשעתי ושב להציק למטופל. כאן, מתחלק ההליך הכירורגי השני להליכים התלויים בהליך הכירורגי הראשון שעבר המטופל:

במידה וניתוח הראשון שעבר המטופל נעשה בגישה לפרוסקופית, הניתוח השני (רוב סיכוים) יבוצע בשיטה הפתוחה – בתיקון עם רשת ללא מתח. אומנם, במצבים מסוימים ניתן לחזור על תיקון חוזר בגישה לפרוסקופית.

במידה והפרוצדורה הכירורגית הקודמת בוצעה בשיטה הפתוחה בתיקון ללא רשת, הניתוח השני יבוצע או בשיטה הפתוחה, אולם הפעם, בתיקון ללא מתח או בגישה לפרוסקופית.

כיצד ניתן לצמצם את הסיכון לחזרת הבקע?

בביצוע הפרוצדורה הכירורגית הראשונה או השנייה לתיקון בקע מפשעתי, לניסיונו של המנתח המטפל במנותח ישנה חשיבות מרובה, בשל יכולתו להמליץ על שיטת הניתוח המתאימה ביותר למנותח, אשר תימנע את חזרתו של הבקע. כמו כן, גם להתמחותו של המנתח בניתוחים מסוג זה ישנה חשיבות בעת ביצוע הניתוח עצמו.

לקבלת ייעוץ נרחב בנושא או לקביעת תורים, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם ד"ר רפאל מילר.

Powered by: Alef Solutions | א. פתרונות